Referenties
Hélène Hermans - Leerkracht op een basisschool
Ik merk dat studenten die de gegevens uit dit boek toepassen, zelfstandiger werken en nu beter weten wat ze aan het leren zijn.
Fach de Boer
Dit boek is de handleiding om de barrières, die je bij het studeren kunt tegenkomen, te kunnen herkennen en vervolgens op te lossen. Er zijn duizenden studies te volgen, maar hoe je moet studeren en hoe je de bijbehorende problemen kunt oplossen heb ik en mijn beide kinderen in “Leren hoe te leren” gevonden. Als dit boekje toch iedere basisschool ingevoerd zou worden, zouden er ontzettend veel problemen, die puur door studiebarrières komen, kunnen worden onderschept en opgelost worden. En het mooiste ...
G.K. Alserda - Onderwijzer
Het boekje “Leren hoe te leren”is een onmisbaar stuk gereedschap in de dagelijkse praktijk van het onderwijs. Middels de eenvoudige en van vele illustraties voorziene tekst, ziet de leerling al snel dat hij tijdens het leren met drie typen studiebarrières te maken kan krijgen die het leren bemoeilijken en dat elk ervan te herkennen. Is aan zijn eigen specifieke, vaak lichamelijke, verschijnselen. Als zodanig kan het kind ook zelf ontdekken met welke studiebarrière het zit en deze met of zonder hulp va...
H. de Ridder - Lerares
Ik heb jarenlang met deze methode gewerkt tot grote tevredenheid van directie en leerlingen, uitslagen van teksten lagen boven het gemiddelde, vrolijke leerlingen. ADHD en dyslectische leerlingen werden erdoor behandeld. Een fantastische methode!
Karin
Als docent heeft de studietechnologie mij enorm geholpen. Het heeft mij een hele andere kijk gegeven op de gedragingen van mijn leerlingen. Als je kinderen les geeft lijkt het soms dat ze niet geïnteresseerd zijn, dat ze afgeleid zijn, dat ze geen zin hebben of dat ze niet geconcentreerd zijn. Bij een aantal leerlingen zie je zelfs faalangst ontwikkelen gedurende hun schoolloopbaan. AL dit soort observaties heb ik in een ander daglicht kunnen plaatsen, nadat ik begreep waar deze reacties vandaan kwamen. Do...
Jeanine Robles
Toen ik 18 was besloot ik basisschool docent te worden. vol enthousiasme begin ik met de PABO met het idee dat ik kinderen wil helpen bij hun ontwikkeling. Maar helaas na een aantal jaar studie en stages in het onderwijs begon ik mij af te vragen of ik kinderen onder de huidige omstandigheden van het onderwijs wel echt kon helpen? Ik zag dat veel kinderen moeite hadden met de lesstof. Hun zelfvertrouwen ging omlaag in plaats van omhoog en hoe ouder de leerling hoe meer weerstand ik zag om naar school te gaa...
Guido Kalmijn
Ik werk al 25 jaar met deze studiemethode. Persoonlijk stelt het me in staat om ieder onderwerp waar ik in geïnteresseerd ben, eigen te maken, tot een punt dat ik ervan overtuigd ben dat ik het daadwerkelijk begrijp. Eigenlijk gaat dat begrip verder dan alleen ‘begrijpen’; deze studiemethode stelt me in staat zaken die ik wil weten, ook echt te doorgronden. En dat brengt ieder onderwerp binnen handbereik. Het verlaagt de drempel naar welk onderwerp dan ook.
Ik was nooit een held in statistiek en besch...
Drs E. Breet
De Basis Studiemethode zoals op eenvoudige wijze uiteengezet in het boekje “Leren hoe te leren” zal absoluut een grote steun betekenen voor iedereen die onderwijs volgt of geeft. Toen ik met deze kennis in aanraking kwam, kon ik achteraf opeens allerlei (meestal) fysieke verschijnselen verklaren die ik zelf tijdens mijn eigen studies heb ervaren en ook later bij mijn leerlingen heb waargenomen. Nerveus gedrag, weg willen gaan, vervelend gedrag, hoofdpijn etc. etc…..allemaal symptomen van de drie studi...
Ester van der Veer - Danspedagoge + Ouder
Ik heb gemerkt dat het leren gigantisch beter gaat, wanneer kinderen (en volwassenen!) hebben geleerd hoe te leren. Dat is een manko op de meeste opleidingen en scholen die ik gezien heb en ik denk dat het een zeer goede eerste stap zou zijn voor iedereen wanneer dit boekje al heel vroeg in het leerprogramma van scholen zou worden opgenomen. Bij mijn eigen kinderen heb ik zeer veel vooruitgang gezien toen dit werd toegepast en ook bij mijn eigen lessen zie ik veel meer resultaat als ik deze bijzonder simpel...
Audrey
De workshop ‘Jouw kind helpen met leren’ heeft mij echt geholpen mijn zoon beter te kunnen helpen met zijn schoolwerk. Dat geeft mij zoveel rust als moeder! Want ik maakte mij er wel zorgen over en wist niet goed hoe ik het moest aanpakken. Door de kennis die ik heb opgedaan in de workshop merk ik dat ik echt de oorzaak kan vinden waarom hij vastloopt. Ik kan hem nu helpen dit gericht aan te pakken en merk direct verbetering op. Ook mijn zoon is bewuster geworden van de achterliggende redenen waarom hij...
Henk Teule - Software ontwikkelaar
Dit is echt een boek dat een grote hulp kan zijn voor school kinderen. Het leert je de werkelijke gegevens over hoe te studeren en de problemen die je kan tegen komen bij het studeren en hoe je die kunt oplossen.
Inge Breet
Het boek “Leren te leren” is een geweldig boek voor jong en oud. Ik heb het voor mijn kinderen gebruikt (en voor mijzelf om te zien waar iets nou precies aan lag), maar ook aan veel mensen laten zien die hier onbekend mee waren en iedere keer zag ik weer hoe simpel en duidelijk dat boekje is.
M.H.A. Feringa - Arts
Bij deze wil ik u erop attent maken, dat er in Nederland een grote behoefte aan het boek “Leren hoe te Leren” van L.R. Hubbard is.
Zowel privé als in mijn werk (als arts van natuurgeneeskunde) is dit feit mij in de afgelopen tientallen jaren duidelijk geworden.
Carla Krienen - Lerares Biologie
Vroeger dacht ik dat goed kunnen leren een aangeboren vaardigheid was, die je nu eenmaal wel of niet had. Volkomen nieuw voor mij was dan ook de uitspraak van L. Ron Hubbard dat het verschil tussen goed of slecht kunnen leren alleen een kwestie is van zorgvuldigheid. Dit opent enorme perspectieven: letterlijk iedereen kan dus leren leren! Een heel nieuw gezichtspunt geweldig!