Karin

Als docent heeft de studietechnologie mij enorm geholpen. Het heeft mij een hele andere kijk gegeven op de gedragingen van mijn leerlingen. Als je kinderen les geeft lijkt het soms dat ze niet geïnteresseerd zijn, dat ze afgeleid zijn, dat ze geen zin hebben of dat ze niet geconcentreerd zijn. Bij een aantal leerlingen zie je zelfs faalangst ontwikkelen gedurende hun schoolloopbaan. AL dit soort observaties heb ik in een ander daglicht kunnen plaatsen, nadat ik begreep waar deze reacties vandaan kwamen. Door te weten wat er gebeurt wals de leerstof niet begrepen wordt, als het niveau te hoof is of als de leerstof voor de leerling te abstract is, kun je op de juiste manier handelen en de leerling helpen, de leerstof eigen te maken. Al 25 jaar werk ik met deze studiemethode en heb inmiddels enorm veel kinderen geholpen en heb hierdoor leerlingen zien veranderen van bijvoorbeeld de clown van de klas die er met de pet naar gooide, naar een hardwerkende leerling of van een onzekere leerling naar een leerling met een positief zelfbeeld die zelfverzekerd haar toetsen tegemoet ging. Persoonlijk was het voor mij ook makkelijk om te studeren, toen ik eenmaal begreep wat de valkuilen waren van studie.